Hej – här kommer info från Telia!
****
Nu är vi klara med planeringen inför bytet utav fiberutrustning!
Planeringen ser ut enligt följande:
Byte av switchar samt omkoppling av kunder planeras till 2021-09-30.
Det innebär att det är detta datum, 2021-09-30, som de boende kommer att märka av vårt arbete.
Det kan förekomma avbrott och störningar under hela denna dag medan omkopplingen görs. Entreprenören kommer att avisera med lappar några dagar innan bytet.
Era kollektiva tjänster kommer att uppdateras några dagar efter switchuppdateringen (ca 3 arbetsdagar).
Vi kommer även att skicka ut kollektiv hårdvara ( routrar och tv-boxar) till kontaktpersonen i föreningen någon vecka innan uppdateringen, som sedan ska fördelas ut till de boende.
Hårdvaran kan alla själva installera enligt medföljande installationsanvisningar.
De boende är alltid välkomna att kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 90200 eller www.telia.se om de behöver vidare hjälp med installationen via telefon eller vår hemsida.
 
Viktigt att nämna:
Den gamla utrustningen, router och tvbox, tillhör föreningen och ni väljer själva om ni önskar behålla den eller lämna till närmaste återvinningsstation.
De boendes gamla utrustning kommer fortfarande att fungera med de nya tjänsterna, men om de inte byter sin router kommer de inte få maximal hastighet och kan inte heller beställa en högre hastighet.
Gällande TVboxen så kommer kanalerna fungera som tidigare på deras befintliga TVbox, men den nya TVboxen är både snabbare och mindre. Den gamla TVboxen kommer dock att fungera precis som tidigare, om de boende inte vill byta den.
Ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi av längre fram.
***
//Brf Sången